Paaaartaaaay ;D

Hahahahaa, igår var jag kökspersonal/ möbelflyttare/ serveringspersonal/ dukare/ sångerska/ trevligt barnbarn till födelsedagsbarnet ;D Dagen inledes med att bli väckt tidigt´av min kära söta kusin, frukost och sen var det bara att börja möblera om för att vi skulle duka för ca 30 personer i vardagsrummet :) Dukningen blev fin tkte jag. Jag och mikael började hacka hamburgarkött som vi blandade med créme fraische och så la vi det i tunnbröd.. och sen gjorde vi fyllning till "croissander" (eller vad de nu hette) VI fick INTE smaka när de provblandade drinkar :(  xD vi fick bara alkoholfria varianter ;) Nååå nog duger det, men jag har kommit fram till att jag inte gillar pina colada:) Mera dukning och sen gjorde jag förrätten *malinduktig*. Klockan 6 kom gästerna iaf och kvart över 12 gick de sista gästerna, sååå de partayade i ca 6 timmar :) Morfar höll tal åt mormor, det var det bästa tal jag nånsin hört:) det avr roligt, intressant och gulligt ( han berättade om när de träffades första gången, varför mormor inte gillar att tälta, Absolut vodka flaskan xD, var han och mormor kysstes första gången mm.) Mormors ögon var allt annat än torra ;) Ojojoj, jag & amanda sjöng först Shirley Clamps låt "Att älska dig" och sen sjöng jag och micke "colors of the wind"!!! ;D Alla tyckte vi var sååååååååååååååå duktiga ;) Och mormor och x-antal andra tanter var rörda ;)Sen sprang man runt och serverade och "minglade" runt med gästerna och avr trevlig.. JAG FICK ÄTA BLAND DE ANDRA!! :O:O:O hahaha, det fick vi inte när morfar fyllde 70, men nu fick vi plats ;) Maten var jätte god och tårtorna mums<3 Mmm, malins special drink var mumsfilibaba jag hade sprite, nån konstig passionsfruktjuice, is, lime, vindruvor åså drinkpinne :) Mamma sjöng gabriellas sång :) och sen avr det allsång. Hahaa, sen  kollade vi slutet av melodifestivalen:) Björn var inte lika rolig som vanligt :( Hhaha, det var däremot mormors systrar. Först och främst tyckte den ena att Christer Sjögren var bäst och sen tyckte hon "att det är så hemskt att de visar brösten" Och syftade på bla. Charlotte Perelli och Linda Bengtzing xD då sa mammas kusin (som är typ 55) "jaa, **** skulle du oxå öppna tröjan lite grann skulle du oxå få karlar xD och då sa mormors syster (hon hade typ en skjorta knäppt upp till halsen) Nehej, jag har mina bröst här (pekar) och dom visar jag inte. Fatta vi asgarvade, hahhahahahahahhaha de var svin kul ; D de är så sköna släkten min :) Astrid tog fram gitarren och spelade några låtar och vi sjöng med ;) sen sjöng eino, endast 5 verser i den låten ;D(han sjunger alltid låtar med 26 verser xD) Rosa sjöng och Astrid kompade. Sen började de prata gammla låtar som varit populära förut :) När de flesta åkt satt vi och pratade med Christer & Marie. Det var iaf en lyckad kväll mormor & morfar hade trevligt och kul och vi hade oxå trevligt :) = vårat mål var uppnått. Dagens dagsverk fick vara att städa, diska lite och sen gick jag och axel ut :) Vi kollade när pappa å tommy bärde stolar till bilen och sen plumsade vi i snön :P jag hade fullt med snö i skorna när vi kom in :/ men axel hade roligt :) Nu sitter man här, jag orkade inte åka hem ;) ingela, förlåt men jag kommer hem imorgon ;) Pusshejs ha de bra:D kommentera gärna om ni läser ;D
Vardagsprat | |
Upp