TISDAG.. engagemang

Dagen inleddes med gröt och drömmar. Naturkunskap, hjälp vad jag tycker synd om honom samtidigt som jag inte fattar att han är behörig... Jag+Sanna+Rektorn= POWER PUFF PINGLORNA XD haha inte riktigt men vi har skrivit vårat brev åt politikerna och Bosse rättade och hade åsikter. Samhälls, nu ahr jag avrit med en lektion iaf. Engelskan var kul :) POF, och så var vi borta XD nej, men jag, sara & Linnea satt och snackade och skissade på vår logga *host*. Sprungit runt och funderat vad jag ska prata om imorgon men det blir Om jag kunde drömma. Ska till Skolchefens kontor imorgon kl.8.. Har lust att ställa samma fråga åt honom igen som jag gjorde sist! Jag borde ju faktiskt få svar? '

HAha, min & ingelas bok <3<3 hittade den igår, vi var så elaka och gulliga och gjorde skumma saker. Men vår låt var värd en plats i lilla melodifestivalen, men vi var för fega tror jag.XD

Började tänka på när jag nästan sprang in i ett träd XD (Ursäkta mig för att jag snurrade lite) Har inte hunnit träffa ingela spontant sen dess typ.. Hallå typen kom hem en helg jag inte gör saker xD eller så får jag ta och hoppa på bussen och överraska henne.

Jag tycker om att engagera mig i saker, tycker om att vara "upptagen". Men ibland är det så grymt skönt att bara göra ingenting. Appropå de så hinner jag inte engagera mig i mer saker för tillfället har massa skolsaker att göra som jag inte gjort för att jag inte riktigt orkar, har inte återfått min energi efter en veckas feber ännu. 

Men jag förstår inte människor som typ säger. "Kommunalinformations dagen var ju bra, hur man kan påverka och så men ofta man orkar engagera sig och göra något när det ändå bara bor gamlingar här." Man bah Hello!? det är isf du som har bestämt att det ska vara så i all evighet.

Någongång måste det ljusna, vem ville åka till haparanda och shoppa för några år sen? Inte jag iaf. Och alla dissar Pajala, förrutom under marknaden och nu blir gruvan där så får se om utveckligen går frammåt där också. Vi i Övertorneå kommun borde väl också kunna få ihop något så att det inte framtiden ser så mörk ut. Vi ungdomar borde kunna ge kraft, men då är frågan vad man ska göra. Har någon några idéer hakar jag på:) Fast pensionärernas paradis? hmm.... 


NU ska jag käka lite innan jag ska överväga om jag ska läsa eller kolla desperate housewifes (de e ju så dåligt men ändå lite mys å kolla tv)


LINUS DIN SKIVA FUNKAR INTE!
Vardagsprat | |
#1 - - Linus:

Ta med skivan imon så ska jag fixa till det :P

#2 - - mosteriiiiiiiiiiiiiii:

idéer för ungdomar..s varför inte: innebandycup, simtävlingar med kläder, utklädda, göra skojhopp från trampoliner, maskerad, grafittitävling..ehhh..klottertävling..hur var det nu det hette igen..för gammal för sånt här, modevisning där lokala affärer,frisörer medverkar, disco (rätt uttjatat jag vet), snöskulpturtävling, ungdomsmässa i ötå med deltagande från andra kommuner, stort luciafirande runt om i ötå, lussa för lärarna på natten..skitkul!!! (prata med dem först bara s) loppis på folkets hus, utomhuscafé typ på lördagar dit man kan komma med skotrar, det finns ju hur mycket som helst att göra..låt eleverna skriva idéer på vad de skulle vilja göra så kan ni i ungdomsrådet kanske dra ihop nåt skoj???

fan vad jag är gammal...hahahahahaha

#3 - - Music for grooovin man ;):

Du är typ gulligast i världen

Om det inte fanns människor som du så skulle allting dö ut ^^



Kan du inte komma hit som en spontan grejj någon gång och överraska mig lite grann?

Kom mitt i veckan, in staplande på en lektion och säg "Hej Ingela, nu är jag här ^^"

Fråga någon i korridoren hur du hittar ES1D, så blir det perfekt.

Längtar tills dess =)

Upp