Dec. 22, 2009 skrev egentligen det mesta igår menmen så kan det gå...



 

Idag är det två luckor kvar att öppna i min chokladkalender. Det innebär att på den andra luckan är det JULAFTON! Redan? Så kan jag ju tala om att i alla fall inte jag tyckte det var när jag var liten. Första advent, då var det hur länge som helst till jul men man var fylld av julkänsla och förväntan! "tomten jag vill ha en riktig jul, en sån som man har när man är liten". 
Igår har det även varit innebandy turnering och vi var lätt snyggast tyckte jag ;) Och trots att vi bara var tjejer (*host,host*) och de andra lagen hade duktiga och "våra" killar så förlorade vi men med väldigt lite! Vi var 80-tals brudar blandat med töntar och ett extra tack till våra inhoppande målvakter :) Efter våra matcher satt vi och kollade några matcher innan vi begav oss hem i en seg buss :) Tur att jag hade trevligt sällskap.. men efter kattilakoski blev det fart. Undra varför? (A). 

Var och såg på "megabomben" för att fira att det nu går mot ljusare tider. Kanske kommer nån bild därifrån senare om YK skickar åt mig. Ville inte ha med min kamera när det snöade så mycket. Mer folk än förväntat och fyrverkerierna var större än jag väntat mig (inte så där mesiga som de har varit nåt år). Tydligen så hade massa folk jag känner också varit där men såg dem ej, hahah jag var väl så upptagen med att titta upp på himlen. Pappa fick även det välförtjänta priset som "Årets polare"! Efter att ha jobbat ideelt för byns utveckling i flera år och för att han alltid ställer upp och är väldigt drivande. *stolt* :)

Jag, Julia och Ingela ska ha lilla julafton på onsdag förmiddag och idag har jag delat ut julklappar till Jenny, Sara & Sanna. Jag ville att de skulle öppna paketen på en gång så jag fick se deras reaktioner!! Jag & Sanna öppnade iaf våra paket :) Tack för de fina sakerna <3 Tack även till Linus som kom en helt oväntad överaskning!!! :O TACK!
Checka bilder från helgen på facebook :) Nyss klätt julgranen också :)

With all my love
från en Malin som är varm inombords (druckit 2 koppar te)



Vardagsprat | |
Upp