Meningen med livet- deepmalindeep

jag har inte gjort något vettigt idag, blev ett blogginlägg ändå.



Meningen med livet är temat.

Kan det vara kärlek för kärlek kan vara så mycket och ha så olika betydelse från person till person. 

Det kan även vara möten, möten med människor. Inte så att du måste resa jorden runt för att finna meningen. Utan mötena med människor i din vardag. Och möten kan vara kärlek

Möten med människor och kärlek kanske hör ihop?

Vi behöver kanske tro på en mening med livet, tro på att det finns något som är värt att kämpa och leva för.  Tex. kärlek som vi av någon anledning fått för oss att vi kan bli oövervinnliga, starka och livskraftiga genom kärleken. Fast samtidigt så vet vi att ingenting är så sårbart som kärleken. Kärleken hotas ständigt av svek, död, bedrägeri och lögn. Kanske tjusningen?


Enligt "Liftarens guide till galaxen" är meningen med livet 42, eller kanske four two.

Jag tror antingen att författaren vill få oss att sluta grubla över meningen med livet eftersom det oftast är bortkastad tid för vi är ändå oförmögna att förstå svaret.
Eller så kanske han menar att vi ska leva för varandra?

Eller så ska vi hitta människor som lovar att alltid ställa upp, alltid ta sig tid, och alltid finnas där för en om man vill ha stöd. En räddningsplanka när det stormar. Relationer som är starka och fulla av tillit att få samtalspartner om de stora livsfrågorna! - tänk etik och moral och civilkurage, integritet eller vägval i livet. . Det vore stort. 

Isåfall har jag hittat några som tillsammans ger mig stöd i livet på olika sätt, kanske bara genom att finnas, telefonsamtal, blickar, ett enda ord, förståelse, oenigheter, diskutioner, tycka om mig vilkorslöst för att nämna några få saker. Mitt liv är fulländat! eller var det rätt mening med livet? ;) 

Det är vad DU tror som är viktigast, vad tror du?

Vardagsprat | |
#1 - - Ingela:

Du är en sådan bra människa.

Med så tänkvärda funderingar och tankar :)

Jag borde säga till dig lite oftare hur mycket jag tycker om dig <3

#2 - - Ume-Simon:

Du kan vara något på spåret här :P Någonstans mellan 42 och möten ligger nog svaret... Eller så är det så att det finns inget definitivt svar, det handlar om att prioritera vad man själv är viktigt, vare sig det är att skaffa barn, flick/pojkvän, en massa kompisar eller resa Jorden runt, rädda barn i Afrika eller bara avguda numret 42 ;) Får mig att börja tänka på en scen ur Monty Python's Life of Brian när Brian förklarar för en folkmassa att han inte kan säga åt dem vad de ska göra, de måste "work it out for yourselves" och alla svarar "yes, we've all got to work it out for ourselves!" xD

#3 - - Malin:

Jag tror du är mer inne på svaret, det handlar om prioritering :) "we've all got to work it out for ourselves!" precis som du sa :)

#4 - - Hanna:

Du är allt bra klok, Malin! :)

Upp