Syftet med detta blogginlägg är pm-paus.



Imorgon kl. 18 ska vår promemoria in, jag måste begränsa mig så den inte blir så vid.
"Plöj inte en åker, gräv ett djupt hål" - sa vår föreläsare, så det är det jag får försöka göra.

PM-skrivande gör att det blivit en konstig vecka hittills. Om jag hade varit en mer effektiv arbetare dessa dagar så hade detta gått betydligt fortare.  I måndags lämnade jag inte lägenheten, igår satt jag faktiskt utanför min lägenhet på innergården och läste och skaffade information för att jag inte klarade att inte vara ute. Och på kvällen fick jag dessutom träffa människor eftersom tisdag innebär kör. Igår fick vi smörgåstårta och efteråt så satt jag och diskuterade typiska svenska saker med två tyskar, en från belgien och en annan svensk, vilket var mycket intressant. Deras "Lingon, lådvin och långkalsong" kvällar verkar oerhört roliga!
Vardagsprat | |
Upp