Låt oss prata lite väder.

Midsommarhelgen bjöd på lite finare väder. Det vill säga, jag kunde ha shorts utan att frysa (se bild) och inget regn! :) Sen att mormor inte tyckte att jag skulle ha shorts är ju en annan femma. Midsommar har spenderats i Pajala med familjen, klätt midsommarstång, plockat blommor, lekt med barn och tagit midnattspromenad, helgen avslutades på Erkheikkibacken med moster. :) Jag skulle vilja ha fint sommarväder i fortsättningen också, soligt, varmt och så där.. vart skickar man in en beställning?

Skrev ett facebookmail åt några kära vänner som befinner sig på varmare breddgrader. Jag är inte alls sugen på att vara där eller i alla fall få lite finare sommarväder hit, nejdå! ;) Jag skrev att jag ska minsann också åka utomlands idag! Men sen det faktum att det handlar om Finland, att det förmodligen kommer bo en siljon mygg där, att det förmodligen kommer vara 15 grader, precis som i Juoksengi.. det är ju petitesser. Åker dit med fint folk i alla fall och det kommer förmodligen trots graderna i luften (och i vattnet?) och trots siljoner mygg bli mycket trevligt :) Fått en packningslista på facebook, så bäst att följa den så man inte glömmer något, hehe. ;)
Vardagsprat | |
Upp