Lucia 2014

 
En väldigt fin, mysig, lång, nästan snöig, bra Lucia-dag i lördags. Den startade redan kl 05:00 när alarmet väckte mig till ett Uppsala med ett ytterst tunt snötäcke. (Som viserligen delvis smälte bort under dagen), Luciatågen avlöste varandra under förmiddagen, inne på smålandsgården, hos inspektorn, pro-inspektorn med lovord från fönster och balkonger från publiken som bestod av allt från pensionärer, barnfamiljer, hundar till UU:s rektor.  Vi fortsatte till ICA Stabby (där min kamera äntligen fick fota) och genomförde ett luciatåg även där med oväntat mycket publik och insamling til Musikhjälpen. När vi splittrades upp fick jag ansvar för luciakronan så jag satte den på huvudet och klev in till pepparkaksbakarna på triangeln! Slog mig ner i Amanda och Hans-Eriks soffa och beskådade det som skulle bli en fantastiskt fin domkyrka i vinterskrud. Efter några timmar i soffan och påfyllning av magen med både fika och pizza gick jag hem för att sova lite innan det var dags att göra sig i ordning för nästa luciatåg. 21:45 gick det sista luciatåget för i år av stapeln, på Smålands nations lussegaque. Även det väldigt uppskattat, Lucian fick äta lite gröt och sen begav jag mig åter till Amanda och Hans-Erik för lite frågesport innan natten var kommen. 
Vardagsprat | |
Upp