Hamburg

I helgen har jag vistas i Hamburg för att hälsa på Helen. Vi har (trots min irriterande förkylning) haft det väldigt kul och trevligt. På tordagskvällen befann vi oss på afterwork med "svenska klubben", intressant hur mycket svenska jag hört och talat under denna helg i Tyskland. 
.
På fredagen jobbade Helen, jag vilade och mötte sedan upp henne för lunch i parken nedanför St Michael-kyrkan. Efter lunch fortsatte hon att jobba och sedan möttes vi utanför hennes jobb när hon slutade... 
För att sedan möta upp Annika och gå till St Paulis strandbar för prat och middag.
Lördagen inleddes med våffelfrukost vid det blåbordet.
Sedan var vi turister och åkte en guidad tur runt staden, dock nästan helt på tyska. Men det gick bra då jag hade min personliga översättare med mig.
Vi såg Hamburgs alla sevärdheter, fikade och myste runt på stan. Sen lånade vi cyklar (JÄTTE SMIDIGT) och cyklade till affären för att storhandla.
Michelle och Helen hade dekorerat hennes balkong förra helgen, nu pimpade vi den med en ljusslinga och var givetvis tvugna att äta middag där.
Elbetunneln går under floden i Hamburg, det var svalt och skönt där nere och en kontrast mot det varma vädret ovan jord.
På grund av att jag råkat få titeln "Helens hovfotograf" skulle hennes nya lägenhet dokumenteras, här nedan ser ni lite vardagsrum. (Resten får ni se på Helens blogg)
Jag lagar middag och matlådor åt Helen. 
Ingrid skulle nämligen komma över på söndagsmiddag.
Efter att vi ätit var hängde vi även idag på balkongen.
Senare på kvällen tog vi oss en promenad och hittade bland annat kundvagnar att spexa i.
Vi promenerade även till kärlekens träd.
Nu sitter jag på Arlanda, hostar och inväntar mitt flyg hem till Juoksengi!  Tackar Helen för en urfin helg och lovar att försöka vara friskare vid nästa besök så du slipper "oj:a" dig ;) Passar även på att konstatera att världen är liten, två av Helens kompisar hade koppling till mina hemtrakter. en som känner min gamla gymnasielärare väl och en som varit i Tornedalen på semester... 
 
Vardagsprat | |
Upp