April 14, 2012

Regn och snö? Vad är detta, och framför allt var är den här härliga varma våren? Det är i och för sig bara april men hemma under påsk var det ju superväder..  Även om inte vädret levererar, så levererar Uppsala i annat :)

Gårdagen spenderades i boländerna med Maria och Lukas, främst på IKEA för att införskaffa möbler till mitt korridorsrum men även lite rullande med Lukas longboard på City gross. I väntan på att bilen med möblerna skulle komma, hämtades ett sängbord på longboard från myrorna och det togs en powernapp. Kartonger med möbler + säng konkades upp till våning fyra och sedan var det bara att sätta igång. Men nu står det en säng, skrivbord, stol, sängbord och klädställning i mitt rum på Rackarberget. Traskade över gården till Maria och Lukas som nu kommer bli mina grannar, återlämnade verktyg fick soppa och vin. Tröttheten efter allt shoppande var bortblåst och jag begav mig till Axel för förfest, sedan Värmlands med honom, Leo, Lorenzo och Andreas och när de stängde gick vi vidare till GH. Kvällen avslutades med att jag dök upp med kebab. 

Nu ska jag snart dra med mig en resväska med kläder och traska mot Rackarberget. Flyttandet är igång, lite smått i alla fall. :)
Vardagsprat | |
Upp