2014-08-19

Regnet slår mot Engelska parkens tak och för cykelturen hit krävdes en jacka, kanske ett tecken på att hösten snart är här... Höstterminen börjar om en och en halv vecka med nya utmaningar och förväntningar! Jag drar med mig lite gamla utmaningar såhär i början av hösten, men det blir nog bra.
 
Det var någon månad sen sist en satt runt ett runt bord längs med Karin Boye, men ack så familjärt det känns. Snurrar i glasdörren, väljer ett bord, slår igång datorn och ser till att kolla facebook, inväntar sällskap för att gå upp till Matikum och rutinerat köpa kaffe för endast tio kronor (än mer rutinerad igår med kaffe i egen termos), knapprar på tangenterna och ser mina ord forma en text som ska bli uppsats.
 
En dag till sen tar jag en veckas semester innan allvaret börjar igen, på riktigt. Åker västerut, till Karlstad, till den där killen jag gillar så mycket! Vi ska bland annat mysa med hundar, gå på konsert i Mariebergsskogen och åka till Göteborg och åka karusell.
 
Annars känns det rätt underbart att vara tillbaka i Uppsala, få träffa kompisarna som jag inte sett på nästan hela sommaren, laga mat ihop, ta en promenad eller fika. Juoksengi har verkligen levererat i sommar, strålande väder nästan alla dagar, sommarjobb på ”mitt” boende med underbara människor, lite häng med gamla godingar och framförallt tid med min familj. Ack vad jag hade saknat de mina, och nu har jag fyllt på batterierna med energi för denna höst! (Fast jag ska ju åka hem en sväng redan i september…)

 

 

Vardagsprat | |
Upp