sommaren i korthet

Ännu en fin dag här i Uppsala! Dagen har bland annat  spenderats i soffan för att spela sällskapsspel, promenera runt i botaniska och äta mat. En väldigt mysig dag och imorgon (eller ja.. För mig på tisdag) börjar allvaret igen. Det här varit en lång och bra sommar. Den inleddes med en ledig vecka i Uppsala och sedan nio veckor hemma i Juoksengi, två i Karlstad och avslutades som den började med en vecka i Uppsala. Åtta veckor av denna sommar har spenderats på jobbet, och där har jag trivts! Att jobba med människor på det sättet ger en kick! Jag har fått bevittna ett fint bröllop! Ordnat med möhippa innan. Jag har suckat över regn. Jag har pratat många timmar i telefon. Dansat på Pajala marknad. Jag har hälsat på Uppsala och hunnit träffa några fina. Jag har umgått med min fantastiska familj. Umgåtts med vänner. fått sova hos Sara (och Micke)! Bastat. Myst med Axel de senaste tre veckorna. Tack för den här sommaren! Jag är redo för höst nu. (Tror jag;-))
Vardagsprat | |
Upp