Vardagen har återfunnit sig.

En liten uppdatering om vad som händer.
Snart tre veckor sedan jag kom tillbaka till Uppsala och vardagen rullar på i vanligt snabbt tempo. Dagarna spenderas på Engelska parken, förhoppningsvis i grupprummet på våning 0, det är fin utsikt i det stora fönstret som är mot innergården. Just nu lyser solen in i rummet och glimrar i snön utanför fönstret, det är tyst och stilla då mina studiekamrater är på föreläsning och mina lunchsällskap har traskat iväg till sitt. Kvällar spenderas med Axel, serier, sällskapsspel, vänner, jägarexamen och kören (som numera är en damkör med namnet Linnéa). Helgerna har hittills fyllts med kalas och firanden men även lugna stunder i skogslikmiljö. ;)
 
I måndags inleddes min sjätte termin på Uppsala Universitet och det innebär Statskunskap C. Sista terminen innan jag kan (om  jag vill) plocka ut en examen. Det känns oerhört märkligt och stort. Första kursen är en metodkurs och den har tempo som är om möjligt ännu lite högre än förra terminens sista kurser. Men snart åker jag och Linus till Washington D.C, ofantligt fort har tiden gått sedan vi bokade vår resa i höstas. Ska bli roligt att få umgås intensivt och att se på staden där många beslut fattas. 
 
Det kommer påminnelser om att vi måste hålla hårt i varandra och vara tacksamma över vår hälsa. Det finns inte nog med tummar och tår som kan hållas för att allt ska gå vägen för en liten människa och dennes nära och kära.
 
 
 Så kramas lite extra! 
Vardagsprat | |
Upp